| Follow || Dashboard |
//Pink Is Sweet
Kenapa mesti terlampau kecewa.....??
Wednesday, March 2, 2011 | 4:21 PM | 2 Talking ♥
Assalamualaikum..
dah lama tak tulis post yang spontan-spontan ni..
hmm..
hari ini... cikgu dah bagi kertas jawapan peperiksaan intervensi..
sya_syi.. hmm kecewa sikit.. dan.. berfikran positif.. apa yang saya kurang...
jadi.. saya dah dapatlah juga kesan apa yang kurangnya...
tapi.. bukannya nak kutuk ke.. nak mengumpat ke..
nak nasihat je ni...
kalau anda.. sebelum ini dapat markah yang sangat baik...
tapi kali ini anda dapat bawah sikit dari yang lepas-lepas.
patut ke.. kita kecewa.. sehingga mood diri sendiri putus..
itukah anda????

janganlah sampai begitu.. patutkah.. diri ini berasa bodoh..
INGAT! kita dah berusaha.. dah cuba buat sesuatu sebelum menjawab..
patutkah kita begitu kecewa.. hanya turun.. beberapa markah sahaja....
releven ke???

sepatutnya bila dah dapat kertas soalan... kesanlah.. perkara-perkara yang kita lemah..
bukan dengan hanya.. menangis.. sahaja...
rendah diri yang melampau... macam tu ke??

haruslah.. ada sifat bersyukur pada diri..
rezeki.. takdir semua dia tangan Allah..
banyakkan berdoa... dan bila dah berusaha.. tawakal..
pada Allah.. itu je.. kalau.. kita dapat.. markah yang baik bagus..
bersyukurlah pada Allah.. dan cuba mengekalkannya.. tapi.. jika kita mendapat markah
yang kurang baik.. bersyukur juga.. kita dah usaha kan.. dan juga...
kita cuba perbaiki dari kesilapan apa yang salah tu... itu sahaja sebenarnya...
janganlah.. sampai mood hilang.. tak nak makan.
tak nak minum.. jangan sampai menyeksa diri sendiri..
gara-gara keputusan yang tidak memuaskan...
okay?

sahabat sekalian.. saya ni bukan nak tunjuk berlagak pandai..
tapi.. nak nasihat sikit.. je..
ini pendapat saya.. terhadap perkara ni.. biarlah.. keputusan peperiksaan itu
tidak memuaskan..
tapi... peperiksaan alam kubur tu.. insya Allah..
moga semua boleh lepas.. :)


P/s:kepada sesiapa yang terasa.. bukan nak tunjuk baik tau.. nak betulkan persepsi diri je.. gagal sekali tidak bererti selamanya.. hidup bagaikan roda.. jadi usaha lagi okay.. ^__^
-salam sayang sya_syi-

Older PostNewer Post
♥ The Writers ♥

syaza wadhihah | seventeen | proud to be me :)



♥ Credits ♥

Skin By //SuhailaRoslan